Om man som tjej vill klara sig får man bära kniv

2014-06-22 22:10:00/Permalink/Debattinlägg/
Vi lär våra döttrar att skydda sig själva, men glömmer bort att lära våra söner att inte ofreda en kvinna. I vårat samhälle är man rasist när man protesterar när en invandrare antastar en. All jävla skit får mig fan att må illa.
 
Samhället tittar åt andra hållet när en ung tjej blir antastad offentligt, när hon blir upptryckt mot en vägg i centrala stan och stelnar till is. De tittar åt andra hållet när han trycker sig alldeles för nära henne medans han smeker henne och säger åt henne att följa med henne bort.
 
Vi behöver inte fler facebook grupper om att det är fel att antasta människor. Vi behöver fler människor som vågar agera och inte bara reagera. Vi behöver föräldrar som lär sina barn att aldrig skada en människa, inte föräldrar som lär sina döttrar att skydda sig själva. Om man som tjej vill klara sig får man bära kniv, säger människorna i hennes omgivning och hon faller ihop gråtandes efteråt och inte en enda jävel vill se.
 
After this fight, she'll problably never want date. Have you ever been molested? I'm talking about a grown man tryna make you go down on them. Call you names and force his self on you.
 
Jag har gått självförsvar, men det hjälper inget alls mot pistoler och knivar. Det hjälper ingenting när du fryser till is och inte kan röra dig. Och det hjälper fan inte att höra att jag borde slagit honom, att jag borde sprungit... Han borde inte ha rört mig!
 
Jag tolererar det inte. Jag tolererar inte att bli antastad, jag tolerar inte att bli kallad rasist för att jag reagerade när en invandrare antastade mig. Det handlar inte om hans hudfärg, det handlar om hans beteende.

Kommentarer
Postat av: Catrine

så jäkla hemskt egentligen.. stackare, det är något som ingen borde få uppleva, är så hemskt, blir tokig på det här samhället!! varför reagerar ingen???

2014-06-23 @ 10:08:09
URL: http://catrinelouise.blogg.se
Postat av: VERONICA - modeblogg

Så bra skrivet, så fina ord. Så jäkla sant och sån jädra tankeställare. SÅ bra!! Snacka om inspo! Hoppas du får en grym start på veckan, kramar på dig fina du!

2014-06-23 @ 15:47:30
URL: http://vveronicas.com/
Postat av: Amanda [SPONTAN]

Bra skrivet :)

Svar: Tack!
Louise

2014-06-23 @ 19:32:05
URL: http://spontan.blogg.se
Postat av: Hanna Karlsson

Det är helt sjukt hur fel saker och ting har blivit. Vanligt vett att man hjälper och ställer upp för sina medmänniskor verkar inte finnas längre...

2014-06-24 @ 22:13:11
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Pauline

ja ursh det är så hemskt och fel!!!

2014-06-28 @ 14:19:01
URL: http://lillafrokenhurtig.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback