Jobb, jobb, jobb!

2014-06-30 21:26:00/Permalink/Mitt liv 2014/
 
Nu kickar jobbet igång på allvar! Ni ska förövrigt se min jobbtröja, den är snorful... Jag vet inte vad det är med cuper men som personal får vi alltid hemska färger som syns på en mils avstånd. Tillskillnad från tidigare år tar dem dessutom närvaro på oss, jag undrar om de verkligen kommer fortsätta med det hela veckan eller inser att det är lite omöjligt att pricka oss - de märker väl själva om jobbet blir gjort och lönen är ju fast ändå så antalet timmar borde inte räknas... Imorse var dem inte ens upp när vi var där.
 
Det hände förövrigt en lite lustig sak på jobbet igår, vi anställda stod och pratade när det kom in en ordinarie anställd på stället, och började prata franska. När han märkte att vi stod som frågetecken utbrast han, "Vad är detta? Ni jobba' Partille men inte kunna franska?! Visste ni inte handboll är FRANSKT?" Sedan vände han i stort sett på klacken och gick... och snubblade på tröskeln.
 
Jag ska även träffa Jasmine och hennes lilla valp en stund idag, vilket kommer bli jättetrevligt. Jasmine flyttade några timmar ifrån mig för en dryg månad sedan och är i Göteborg några dagar så det fick bli en snabb träff. Som tur är kommer hon ner i slutet av månaden och då har vi planerat in Liseberg bland annat. Min älskade bästa vän, Göteborg är så tomt utan dig.

Kommentarer
Postat av: Amanda [SPONTAN]

Haha nej vad roligt med han som trodde ni kunde franska ^^

2014-07-01 @ 10:40:07
URL: http://spontan.blogg.se
Postat av: Alice

Så tråkigt när vänner flyttar så långt, men så kul att ni ska ses! :)

2014-07-01 @ 13:07:46
URL: http://lallizzlife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback