Födelsedagskalas för systerdottern

2014-02-22 18:41:00/Permalink/Mitt liv 2014/
Ungefär 30 minuter innan avfärd till syrran stod jag hos mormor för att vi inte skulle behöva stressa till bussen, och upptäcker till min förvåning att hon inte är där?! I januari ramlade mormor ihop, så orolig över att hon varken svarade på samtal på hela vägen till henne, eller öppnade dörren när jag ringde på, begav jag mig helt enkelt till busshållplatsen... Kanske hade hon missuppfattat och tänkte möta mig där? Men nej, den ekade läskigt tom efter mormor. Tillslut bestämde jag mig för att åka hem för att hämta nycklarna till henne, så jag kunde kolla till henne... Då ser jag henne komma från affären, då har hon varit och handlat?! Tack och lov att hon bara glömt att kolla klockan innan hon gick och handlade, men vad orolig och arg jag hann bli över det - helt plötsligt hade vi väldigt bråttom till bussen!
 
Födelsedagsfirandet gick bra ur barnens synfält. Prinsesstårta och Ella fick två par prinsesskor, matchande prinsess smycken osv. Även lillasyster Wilma testade prinsess skorna med små klackar på och gick betydligt bättre än storasystern i dem. Dock höll Wilma sig nära mig så jag kunde fånga upp henne när balansen sviktade. Ur vuxen synpunkt var det inte lika trevligt, lite grinig stämning mellan mig och mina systrar eftersom vi inte står varandra nära överhuvudtaget. Min äldsta storasyster tog tillfället i akt att börja tjata om att jag ska bära klänning, kjol och att hon hittat kläder "med volanger och", ja jag vet inte allt. Jag har aldrig varit tjejig och kommer inte bli det heller och uppskattar inte kommentarer om det. Till och med hennes sambo bad henne lägga av med det någon gång, men syrran älskar att se mig arg. Sedan undrar hon varför jag inte vill ha henne på facebook... 
 
Det var förövrigt bara Hanna där av övriga syskonbarn. Det är nog sista gången på ett bra tag som det bara är de tre tjejerna som leker ensamma. I maj blir nämligen Wilma & Ella storasyster åt en liten grabb. :) 
 
 

Kommentarer
Postat av: rojinyao

hoppas du haft det skönt.. för det låter jättemysigt med firandet.. :)

2014-02-22 @ 21:58:36
URL: http://rojinyao.blogg.se
Postat av: V I L M A L A ♔

Vad jobbigt med syskontjafs men kul att barnen hade det skoj iallafall! :/

2014-02-22 @ 23:24:37
URL: http://vilmala.blo.gg/
Postat av: Fatma

fint :)

2014-02-23 @ 01:39:10
URL: http://fatmas.blogg.se/
Postat av: Anita

Så vacker bild! :D

Svar: Tack snälla.
Louise

2014-02-23 @ 08:02:20
URL: http://siliiins.blogg.se
Postat av: Sanna Preifelt

Helt fantastiska rosor :) ❤

2014-02-23 @ 10:52:45
URL: http://sannasrum.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback