Vad tror ni om Madeleine McCann?

2013-10-19 18:17:16/Permalink/Debattinlägg/
Dags för ett åsiktsinlägg tycker jag allt! :) Berätta gärna era egna åsikter om det hela.
 
---
 
Madeleine McCann försvann 2004, och fallet är ett enda stort mysterium. För er som lyckats missa historien så lämnade familjen henne i hotellrummet när de åt middag på hotellområdet, och gick upp och tittade till barnen regelbundet. Madeleine och hennes två små bröder låg och sov, men när modern kollade till dem så var hon borta. Det finns vittnesmål av en man som gått runt med en flicka i hennes ålder i pyjamas på armen, vilket varit polisens huvudspår.
 
Madeleine har synts i bla Danmark, men vart hon är idag är det ingen som vet. Föräldrarna vägrar ge upp och reser runt överallt och uppmärksammar att flickan inte kommit hem än. Det är många som anser att fallet fått för stor uppmärksamhet i media, trots allt försvinner det många barn i världen varje dag. Men föreställ er själva att vara på semester och förlora ett barn, hur kan man någonsin ge upp sökandet? Hur kan man leva med den sorgen, att inte veta om sitt eget barn är dött eller lever och hur barnet har det?
 
Det är så många som har intresserat sig för fallet, ändå är det ingen som har hittat henne. Hur hemskt det än låter så tror jag det är bäst att hon är död, för hon har troligen inte fått ett bra liv som kidnappad. Hon kanske har blivit såld ett flertal gånger och bytt land, kanske har verkligheten hunnit ikapp flickan om att hennes föräldrar letar efter henne. Kanske lever hon med någon som hon tror är hennes familj, eller så är det hela ett stort mysterium för henne. Men även om jag hoppas att hon är död, så är det för många fall med kidnappade som lyckas smita efter 20 år och liknande. Tjejer som bott i källaren hos någon, utsatts för övergrepp... Så jag tror faktiskt hon är vid liv, och förhoppningsvis får hon komma hem till sin familj snart.
 
Jag tror inte att hennes familj har någonting med kidnappningen att göra heller. Efter all hårdbevakning från polis och media så skulle de råkat försagt sig vid det här laget. Dessutom tror jag de hade gett upp sökandet, och "gått vidare" med sina liv om de själva hade en del av att hon försvann att göra. Skuldkänslorna att de lämnade barnen ensamma måste pressa de att fortsätta söka efter henne.
 
Vad tror ni, är hon död eller vid liv? Tror ni att familjen medverkade i kidnappningen?

Kommentarer
Postat av: Alicia ♥

Nej, vad hemskt! Det är nog det värsta en förälder kan råka ut för.. :(

2013-10-19 @ 19:29:50
URL: http://Aliciasfotoblogg.blogg.se
Postat av: Millan - två små och mamma mu

Det är spännande, (men hemskt!) med det här fallet. Jag vet inte vad jag ska tro faktiskt. Jag har boken hemma som handlar om fallet, men jag har inte hunnit börja läsa den ännu..

Svar: Hojta gärna till när du läst boken om du kommer ihåg :)
Louise

2013-10-19 @ 19:32:19
URL: http://mammami.se
Postat av: Julia

vet inte riktigt vad jag tror men hoppas att dom lyckas lösa mysteriet på nåt sätt!

Svar: Eftersom fallet tagits upp igen och fått nya tips så kanske de lyckas denna gången. Vi får hoppas på det!
Louise

2013-10-19 @ 21:19:44
URL: http://jjuliees.blogg.se/
Postat av: Nelly

Jadu, bra fråga! Jag väl att hon kanske fortfarande lever, men jag hoppas verkligen inte att hon sålts och farit illa, men tyvärr är det väl en väldigt stor risk om hon nu är vid liv :/ Men tvivlar också starkt på att föräldrarna har något med saken att göra

Svar: Det är nästan noll chans att hon lever utan att blivit såld, frågan är om hon kom till en bra familj eller någonannanstans.. Det finns ju många kidnappade som får "leva som en del" av familjen, även om personen aldrig får chansen att rymma självklart.
Louise

2013-10-19 @ 23:25:00
URL: http://justanothermortal.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ska bli intressant och se om dom någonsin löser det här fallet. Jag tror att hon lever!

Svar: Fallet har öppnats igen, och jag har hört att de fått nya idéer, så jag hoppas verkligen att de hittar henne nu.
Louise

2013-10-20 @ 12:49:53
URL: http://citronerochmakaroner.blogg.se
Postat av: Emelie T

Jag brukar faktiskt aldrig läsa om händelser som denna just för att jag tycker att det är så hemskt, tragiskt och otäckt. Får ont i magen bara av att se sådana rubriker i tidningen och varken kan eller vill föreställa mig vilka hemska öden som utsatta barn får uppleva. Och lika lite kan eller vill jag förstå mig på hur en människa kan vara kapabel till att göra ett barn illa på det viset. Jag blir mörkrädd bara av att på det...

2013-10-20 @ 13:09:46
URL: http://emelietornvall.blogg.se
Postat av: Liza

Jag hoppas verkligen att hon kommer hem.
Det har jag hoppas hela tiden..
Kram :)

2013-10-20 @ 13:35:52
URL: http://meheartit.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback