Möte med förvaltningen

2014-05-26 11:24:25/Permalink/Mitt liv 2014/
Kommer ni ihåg att jag var hos rektorn för ett tag sedan och la upp en plan för min skolgång? Förra veckan var det dags för möte hos henne igen, denna gången med 14 andra elever angående förändringar som sker på mitt naturbruksgymnasium. 
 
Då fick vi av misstag (en elev såg det i lärarrummet, tog kort och spred bilden till resten av årkursen) reda på att våra läsårstider är förändrade totalt. Det här är fruktansvärt krångligt att förklara för utomstående, så är det något ni undrar så kommentera gärna så förklarar jag ännu tydligare.
 
Som kompensation på att vi behöver ha 4 v praktik under sommarlovet, har vi alltid fått sluta i maj månad. Det är inte lagligt att vi elever har praktik över sommaren - så det kommer att tas bort. Problemet är att min klass hamnar i kläm - vi måste ha sommarpraktiken och samtidigt slutar vi i juni. Det innebär att vi får två månader extra skolgång. Vi begärde ett möte med förvaltningschefen som skickade två personer strax under henne. Detta ledde inte till någonting alls, bara mer undanflykter, "det är synd om er men vi nästa år kommer det bli jättebra." Vi är inte kvar nästa år, så varför ska vi lida? Alla våra lärare försvinner, några enstaka är kvar, så under sommaren ska de lyckas hitta nya lärare i alla ämnen. De kan inte garantera att de kommer hitta lärare på den korta tiden, men de kan garantera att om ett år är allting jättebra. Vi förlorar våran kvälls- och nattjour och istället ska lärare börja arbeta helg, kvällar och nätter. Vilken lärare vill ta det jobbet? Dagens lärare har det svårt nog att hinna med, att börja arbeta OB utöver sina lektioner är dem knappast intresserade av.
 
Det finns så mycket mer att säga, men jag sätter punkt här, för denna gången. Har ni frågor så ställ dem gärna så svarar jag. Bifogar en bild från artikeln i Boråstidningen. Häftigt att jag faktiskt blev intervjuad i media o är m detta, på elevernas intiativ. Media var inte välkomna, liksom personal på skolan, på mötet med förvaltningen enligt vad ledningen påstår är för att vi elever ska våga säga våran åsikt. Snopet när vi lämnade mötet och en och en droppade ut till media istället.
 
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Vad krångligt det verkar :(

Svar: Det är det tyvärr med :(
Louise

2014-05-26 @ 21:33:05
URL: http://amandadudas.blogg.se
Postat av: Amanda

Vad krångligt det verkar :(

2014-05-26 @ 21:33:05
URL: http://amandadudas.blogg.se
Postat av: Mikxki

Det låter himla krångligt :/

Svar: Det är otroligt krångligt :(
Louise

2014-06-02 @ 14:00:36
URL: http://mikxki.blogg.se
Postat av: Kajsa

Oj va krångligt:( hoppas allt löser sig !

2014-06-08 @ 15:47:58
URL: http://wanderlustes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback