jag vill inte ha er två kvar, allting går sönder

2014-04-08 22:10:34/Permalink/Mitt liv 2014/
jag önskar varje dag att jag hade det precis som du
att jag fick känna det som du får
en familj och ett hem där allting var bra
jag vill få det som du redan har

 

Vi har bråkat mycket nu i flera år du och jag, 
Och jag vet med säkerhet att det sitter kvar sen barn, 
För jag känner mig så sviken, så bortglömt och hatad, 
För åren gjorde att hela familjen blev skadad, 

Och jag önskar jag kunde komma fram till dig när jag är svag, 
Men det kommer aldrig att ske för jag har svårt att prata, 
Så snälla acceptera att så kommer det alltid vara, 
Det finns så många saker som du sårat mig med, 
Speciellt de gånger du inte fanns när jag led, 
Jag har alltid känt mig överflödig för att ingen hade tid, 
Jag grät ögonen ur mig men ingen fanns bredvid

 

 

Du är knappt värd att nämnas, ändå nämner jag dig

Tänk alla gånger som jag hatat min far

För att jag sagt "jag älskar dig", men inte fått något tillbaks

 
Jag trodde du var den som ville göra mig glad, men så fel man kan ha
mina vänner ser till och med din falska fasad, och likaså gör jag
Jag får leva med det här varenda jävla dag
På grund av era fel får jag betala hela livet
Så lyssna noga nu för mitt öde är redan skrivet
Blev jag född av dig till Guds bästa barn?
Men du skapade ett helvete, vad har du till försvar?
 
Du säger att jag ljuger, att det är illusion
Men att ställa dig emot mig är väl din passion
Jag tappade tron om och om igen
Du är väl min mamma som visar mig hem?
Jag bad om en sak att vi kunde prata igenom det
Det kan du glömma nu, det är för sent
Du gick över gränsen för flera år sen 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback