Inflytt i min skokartong

2013-11-11 22:37:00/Permalink/Mitt liv 2013/
Jag flyttade in på skolan idag, mitt rum är som ett liten skokartong. Har verkligen vant mig vid att ha ett dubbelrum för mig själv, så det här var verkligen litet men jag vänjer mig nog tillslut. Elementet var avstängt, och efter fyra timmar har jag fortfarande inte fått upp en behaglig temperatur. Jag har iaf packat upp en del, rummet ser fruktansvärt tråkigt ut just nu, för jag har bara det absolut nödvändigaste här. Imorgon tänkte jag åka hem och hämta yttligare lite saker så det börjar kännas som ett hem. 
 
Tog en powerwalk runt området idag, sjukt kallt ute, kände mig dessutom sjukt ensam i början av dagen. Har spenderat resten av kvällen tillsammans med tre tjejkompisar så nu känns det lite lättare dock.  Massa skratt, var länge sedan jag skrattade med någon så det var riktigt skönt!
 
Självklart har jag lyckats glömma min kamera hemma också, så jag vet inte hur jag ska göra med bilder fram tills fredag. Jag har ingen mobilkamera på min nuvarande mobil heller. Får nog kopiera några från facebook och uppdatera med bilderna jag har på datorn, de flesta är väldigt somriga så verkar jag ha tappat bort vilken årstid det är denna veckan så vet ni varför. ;)
 
Bilder på mitt rum från webbcameran! Jag har en egen liten toalett. Som ni ser är det väldigt tomt men det löser sig nog snart! 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Julia

Det kommer gå att mysa till det där lilla rummet jättemycket :) små rum kan verkligen bli hur mysiga som helst med lite kuddar och ljusslingor osv :)

2013-11-12 @ 08:46:32
URL: http://takethetime.blogg.se/
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Tack snälla du. Nej en helg går väldigt fort och måste man då åka lite mellan olika platser så förlorar man ju en del tid på grund av det. Sen är väl den här tiden på året inte den bästa just fotomässigt då det inte är så många timmar det är ljust ute. Och absolut, det finns ju mer saker man vill göra än just fota haha:)

Hihi, tyvärr hjälper inte promenader mig, jag går varje dag - har ju hund. Men tack för tipset i alla fall:)
Kram

2013-11-12 @ 10:20:08
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Amanda [SPONTAN]

Vad roligt med ett nytt rum :)

2013-11-12 @ 10:20:55
URL: http://spontan.blogg.se
Postat av: Nelly

Hoppas du vänjer dej samt får upp värmen :)

Svar: Tack! Jag fryser tyvärr fortfarande till is, och elementet är ljummet.. Det funkar med bara tjocktröja som tur är, igår fick jag sitta med vinterjackan ;)
Louise

2013-11-12 @ 11:22:46
URL: http://justanothermortal.blogg.se/
Postat av: Madeleine

skönt med egen toaaa

Svar: Haha ja...
Louise

2013-11-12 @ 12:40:53
URL: http://fames.se/madeleinealexandra/
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

jag tycker det ser urmysigt ut :) Hur kommer det sig att du bor på skolan? :)

sv: Ja, det förstår jag, det är så himla trevligt! Jag saknar inte staden jag bodde i innan, det här samhället är mycket bättre!

Svar: Jag har 1 ½ timme i reseväg, och att pendla 3 h om dagen är inte så optimalt. Så jag bor på skolans internat istället, vilket dessutom är roligare (mer tid med djuren).
Louise

2013-11-12 @ 16:26:30
URL: http://lorissalovebomb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback