Frågor om förhållanden osv

2013-11-06 21:34:47/Permalink/Mitt liv 2013/

Jag är dålig på att skriva om mitt liv, trots att jag egentligen tänkte att min blogg skulle handla om just det. Men det finns inget tråkigare än bloggar som bara handlar om hur extremt mycket plugg dem har kvar, eller som berättar att de bara låg i soffan hela dagen. Vi människor fyller ut vår tid med rätt meningslösa saker om vi tänker efter. Om ni tänker efter, har ni förändrat någons liv på sistone? Antagligen inte... Om man har ett meningsfullt liv och gör mycket olika dag för dag är det förstås roligt att följa. Mitt liv ser inte ut så just nu. Jag har fullt upp med mina forum, skolan och att ta hand om någon väldigt speciell.
 
Jag utelämnar så mycket i mitt liv, mina relationer, hur det går i skolan, hur det står ut på kärleksfronten och liknande. Så idag tänkte jag ge er tillfälle att lära känna mig bättre, genom att svara på denna listan.

Fyra frågor om förhållanden.
Är du singel? Nej.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Ja!
Hur många har du varit kär i? Några stycken, men jag har aldrig varit så kär som idag.
Är du kär just nu? Kärare än jag någonsin har varit förut.

Tio frågor om dig själv.
Namn? Louise
När fyller du år? På våren.
Några piercingar? Nej.
Vad har du på dig just nu? Mjukisbyxor, t-shirt, huvtröja
Vad tycker du mest om hos dig själv? Jag vet inte.
Vad är du bra på? Fotografera
Vem älskar du mest på denna jorden? Min pojkvän.
Sover du hellre själv än tillsammans med någon? Själv, faktiskt.

3 frågor om dina vänner.
Vem vet allt om dig? Min pojkvän.
Vem är den roligaste av dina vänner? Min pojkvän.
Vem är snyggast av dina vänner? Min pojkvän, eller vår gemensamma kompis Christian, han är jävligt stilig. Min bästa tjejkompis är riktigt fin också, hon är modell och grymt vacker.

10 frågor om idag.
Vad har du gjort idag? Vardagssysslor.
Vad ska du göra nu? Fortsätta skypa med min bästa tjejkompis :)
Har du gjort något dåligt idag? Nej.
Vad har du ätit idag? Hemgjorda hamburgare.
Har du duschat idag? Nej.
Är du trött nu? Nej.
Vad händer idag? Fortsätta skypa innan jag ska sova, och se Criminal minds innan.

Annat.
Hur mår du just nu? Ont i bröstet.
Är du hungrig nu? Ja.
Vad är klockan nu just nu? 21:31
Vilka sidor på Internet är du inne på just nu? Blogg.se.

Musik.
Lyssnar du på musik just nu? Nej.
Vilket är ditt favoritband/artist?- Jag har flera... Nickelback, Sabaton, Guns N Roses, Westlife, Tim McGraw, Melissa Horn,
Vad gillar du för musik? Svensk hiphop, country, pop, rock, hårdrock, metal.

Kärlek.
Är du kär just nu? Yes.
Har du kysst någon idag? Nej.
När kysste du någon senast? ...
Är du romantisk? Nej, det kan jag inte påstå.
Vill du vara singel eller ha ett förhållande? Förhållande.
Har du varit tillsammans med två samtidigt? Nej men jag kommer vara det. :)
Vem sov du senast bredvid? Natalie.
Hur gamla var dina föräldrar när de blev tillsammans? Vet inte.
Hur ska din tjejen/killen vara? Tatuerad, lång, ha stora händer, omtänksam, icke-romatisk, passionerad, djurvän och fotointresserad.


Kommentarer
Postat av: Marie

Jag håller med dig att det är roligare att läsa en blogg som är personligare, men det är ju en gräns där man får hålla sig till, så jag utelämnar lite =D.

Intressant att läsa och din blogg är bra som den är =D

Svar: Det beror som jag sa, på hur livet ser ut. Många som bloggar om sitt liv borde lägga ner det eftersom det bara är intressant för dem själva. Så man får ha koll på gränsen. :)
Louise

2013-11-07 @ 00:28:44
URL: http://myflowergirl.blogg.se
Postat av: Amanda [SPONTAN]

Intressant läsning :)

2013-11-07 @ 09:00:43
URL: http://spontan.blogg.se
Postat av: Josefine Anerland

Roligt att lära känna dig lite bättre! :)

2013-11-07 @ 11:26:31
URL: http://josefineanerland.blogg.se/
Postat av: aina [fotoblogg]

Fin bild :)

Svar: Tackar!
Louise

2013-11-07 @ 11:45:41
URL: http://ainaphoto.blogg.se
Postat av: Isabelle

Vilken mysig bild! :)

Svar: Tack så mycket!!
Louise

2013-11-07 @ 17:00:20
URL: http://Isabelleengstrom.blogg.se
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

Vad menar du med att du KOMMER vara ihop med två samtidigt? Är inte det lite som att säga att du kommer vara otrogen mot din kille?

Svar: Oj vilket dömande svar. Jag rekommenderar att du läser på om polyamori. Många använder ordet otrogen alldeles för lätt och glömmer att otrohet inte är samma sak i allas förhållanden. Min pojkvän och jag vill båda ta in en tredje person i förhållandet i framtiden - definitivt inte vem som helst, men en person vi båda tycker om. Det handlar inte om att vara otrogen eftersom vi vill göra det tillsammans och är ärliga om det. Polyamori betyder att man älskar alla man har förhållande med, och bör absolut inte förväxlas med att ha ett öppet förhållande, skillnaden är milslång. Hoppas du blev lite klokare nu. :)
Louise

2013-11-07 @ 18:31:05
URL: http://lorissalovebomb.se
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

Du har rätt, det var verkligen ett dömande svar. Men jag menade absolut inget dömande i skrivande stund, jag förstod inte. Jag ber verkligen om ursäkt, jag tror att jag var blind för andra betydelser för att jag själv är så jäkla inkörd i normer och strukturer gällande kärleksförhållanden. Hoppas du godtar ursäkten, för jag blev verkligen lite klokare. Tack!

Svar: Ja, normer är verkligen viktigt att kunna bortse ifrån, livet blir så mycket enklare att förstå sig på när man förstår sig på mer komplicerade delar - tycker jag iallafall. Jag är tyvärr van vid folks dömande kommentarer, och i längden blir det väldigt tröttsamt. Kul att du fick lära dig något nytt iallafall. :)
Louise

2013-11-07 @ 21:39:40
URL: http://lorissalovebomb.se
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

Jo, jag ät medveten om det.

Svar: Vet inte vad du är medveten om men okej :) Svara gärna i svarskommenteren på din blogg hehe
Louise

2013-11-08 @ 07:48:45
URL: http://lorissalovebomb.se
Postat av: Tess

Superfin bild! :) Kram

2013-11-08 @ 17:07:35
URL: http://tesswaltenburg.blogg.se
Postat av: Anonym

haha roliga bilder :D

Svar: Tror du kommenterade på fel inlägg, haha! Men tack :D
Louise

2013-11-08 @ 20:25:26
URL: http://liizes.com
Postat av: Tess

Sånt här gillar jag att läsa, =)
Hoppas du haft en underbar helg, massa kramar

2013-11-10 @ 20:53:48
URL: http://theresekostresa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback